Noosaville, Brisbane-Bocholtz - Reisverslag uit Bocholtz, Nederland van Wiel en Cisca Wings - WaarBenJij.nu Noosaville, Brisbane-Bocholtz - Reisverslag uit Bocholtz, Nederland van Wiel en Cisca Wings - WaarBenJij.nu

Noosaville, Brisbane-Bocholtz

Door: Wiel en Cisca

Blijf op de hoogte en volg Wiel en Cisca

18 December 2008 | Nederland, Bocholtz

13-12-2008, bij vertrek in Hervey-Bay eerst naar het zeer hoge zee-water gekeken, dat sloeg over de kade heen, heb ik geweten was kleddernat. De tocht liep door veel bos en bergen en rustige wegen en veel langs de kust.
In Noosa lekkere koffie gedronken.
Op onze tocht door Australie hebben we vaker hennep geroken die daar op afgelegen gebieden verbouwd werd. Door de geur wist je dat het hennep was. Noosaville is een stadje als Valkenburg heel veel toerisme en erg gezellig met mooie stranden. Temperatuur s'avonds 28 graden en zeer vochtige lucht, hier onweerde het weer. We hebben hierdoor vaker aan onze zoon Arno gedacht, want hij vindt hey super om naar de bliksemschichten te kijken.
14-12-2008, ik was al om 4 uur wakker, heerlijk naar de vogels gekeken en geluisterd, reigers, kakatoes, papegaaien, kraaien met mooie blauwe ogen, heerlijk die geluiden en rust.
De tocht naar Brisbane was geweldig, Sunshine-Beach, Coolum, Mascoola, Bli Bli, Nambour hier is een mooie Look-Out-, Mapleton Falls en Nat. Park, Kenolworth, Conondale naar Maleny, Landsborough, Beerwh naar de Glas House Mountains, Beerburrum, Cabuultur, Brisbane.
Hotel de Point overnacht tot 16-12-2008. De stad Brisbane is ook mooi, bustour met de Brisbane Sight Bus gemaakt door de stad en naar meerdere Look Out's. Boottocht over de Brisbane River, geweldig, Botanische Tuin, Cathedraal bezocht en de Chinese wijk bekeken.
Soms denk je dat in Nederland de kerkhoven groot zijn maar hier in Brisbane is het kerkhof 44 Hectaren groot! Laatse dag koffers pakken nog wat door de stad lopen en genieten en dan gebeurt het, Paul pakt de camera uit zijn broekzak en dan vliegt deze in de Brisbane River, Paul aarzelt niet, kleed zich uit op de onderbroek na, gaat de waterkant naar beneden het water in en jawel hoor hij heeft hem, chip er direckt uitgehaald, thuis camera goed uit gespoeld van het zoutwater en in de zon laten drogen.
In plaats van een half uur naar Vliegveld bijna 2 uur gereden door de enorme drukte in de stad en de tom tom werkte opeens ook niet meer.
Net op tijd voor het vliegtuig.
Terugreis is goed verlopen, tot Dubai altijd in het donker gevlogen, daarna was het licht en heb ik geprobeerd foto's te maken van de sneeuw op de bergen.
Aankomst Dusseldorf 13.00 uur, door Arno en Natascha afgehaald. Aankomst thuis waren Gertie en Rob, Janko en Anke er ook, Gertie had voor Limburgs brood, vlees en kaas gezorgd. Heerlijk samen weer in de keuken rond de tafel en maar kletsen.
Paul landt om 19.00 uur in Frankfurt en komt met de trein tot Aken waar ik en Wiel, Arno en Natascha hem gaan afhalen.
Zo is onze mooie Australische reis verlopen, een reis om nooit te vergeten, vooral de neven, nicht en achternichten en hun partners van
Wiel,laten bij ons een bijzonder gevoel achter van waardering en liefde, dat wij hun hebben mogen ontmoeten en ervaren wat Familie is.
In een woord GEWELDIG en BEDANKT voor alles, jullie zullen we altijd in ons hart meedragen.
Maar wij willen ook alle Familie Vrienden en Bekenden bedanken voor hun reacties op de site of via mail of telefoon want een bericht van de thuisbasis is ook altijd bijzonder.
Heel hartelijk bedankt en wij hopen dat iedereen genoten heeft of nog geniet van deze reis-site.
Cisca en Wiel

• 18 December 2008 - 14:37

Tiny Derks:

Hallo Wiel en Cisca,

Welkom in Bocholtz en bedankt dat we een beetje met jullie mee mochten reizen. We wensen jullie mooie kerstdagen en een goeie roetsj in het nieuwe jaar.
    Tiny en Frans Derks

• 18 December 2008 - 15:09

Wiel:

welkom thuis van een onvergetelijke vacantie en inderdaad dat wij hebben mogen meegenieten van jullie reis. Nogmaals welkom thuis in ons koud kikkerlandje.
    wiel silvia en bruce

• 18 December 2008 - 16:08

Cor En Gerda Reijne:

Hallo Cisca en Wiel,

Weer welkom in Nederland na zo'n geweldige reis.
    Het zal wennen zijn in ons koude kikkerlandje maar ook weer het thuis gevoel geven. We hebben genoten van jullie verhalen en foto's, bedankt hiervoor, wij waanden ons hierdoor ook een beetje in Australië.
    We zeggen tegen jullie allebei:
    Stap boordevol vertrouwen een sprankelend 2009 in en maak elke dag een tikkeltje bijzonder.
    Dan staat er weer een geweldig jaar voor de deur.

Lieve groet, Cor en Gerda

• 19 December 2008 - 09:55

Jack En Emmy:

Het was een feest met jullie te mogen meereizen. Lijkt me lastig om weer een beetje te wennen aan een klein land als het onze. Maar wel een prima plekje, toch? Tot gauw in het nieuwe jaar. Dan is er geluid bij de beelden. Rust goed uit en een mooi kerstfeest!

• 19 December 2008 - 20:13

Leo And Maria:

It is good to hear that you are back safely in Limburg and we like to thank yo for the kind words you put it this colum we were happy to see you and enjoyed it and that is on behalve of all of us here so as you said you will not ever forget your trip so these are memorys for ever
    so now it is getting over the jet lag and comming back to Earth

Regards to youall andwe will see you soon

• 23 December 2008 - 08:22

Karin Henssen:

Hallo Cisca, Wiel en Paul

Fijn dat jullie gezond en wel weer geland zijn in Bocholtz. Juliie kunnen op een geweldige reis terugkijken. Wij allen wensen jullie hier ook fijne kerstdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar.
    Groetjes Karin en Math.